How To Hold A Pencil

私は小さいころ、鉛筆の持ちかたをまちがって覚えてました。3本の指で持ち、残りの2本の指は中指にそえて持つのが正しいらしいのですが(ドラえもんを除く)、ずっと私は4本の指で持っていました。
When I was child, I learned to hold a pencil the wrong way. Even though they say we have to hold it with three fingers and that the other two fingers are just attached to the middle finger (except for Doraemon), I've always held it with four fingers.

でも、3年前ぐらいに、正しい持ちかたに直してみることをなんとなく思いつきました。そうしたことに、特に理由はありませんでした。その時から、なるべく正しい持ちかたで字を書くようにしました。
However, I decided to change my way to the proper way about three years ago. There was no particular reason I did so. from that point, I managed to write in the correct way as much as I could.

半年かそこらで、違和感なく正しい持ち方で鉛筆を持てるようになりました。10年以上も続いた癖が、半年で直ったことに驚いたのを覚えています。
After a half month or so, I started to hold a pencil in the proper way without feeling of strange. I remember having been surprised that I was able to change a habit that has been continuing for more than ten years, in only half a month.

私は、このことから、変えるのが難しいと思ってることでも、意外と簡単に変えられることもあるんだということを知りました。固定観念を無くすことは本当に重要なことだと思います。私は、固定観念を持つべきでないという固定観念を身に付けました。
I learned from this that I can sometimes change what I feel is difficult beyond expectation. I think it's really important to dispel fixed idea. I absorbed the fixed idea that we shouldn't have any fixed idea.